My Add

Sunday 12 February 2012

Arahan tingkat keupayaan penyampaian wajar dipatuhi

KUALA LUMPUR, SABTU,11 Februari, 2012:Arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menteri-menteri meningkatkan keupayaan sistem penyampaian menggunakan pendekatan lebih berinovatif dan inklusif wajar dipatuhi demi kepentingan rakyat dan imej positif kerajaan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, nasihat Perdana Menteri supaya menteri-menteri memastikan pelaksanaan inisiatif kerajaan menjaga kebajikan rakyat dan memacu pembangunan negara berjalan lancar perlu dilaksanakan sebagai menunaikan tanggungjawab kerajaan terhadap rakyat.

Kerajaan, katanya, sentiasa merancang dan melaksanakan program untuk keselesaan dan kesejahteraan rakyat sehingga sanggup menyediakan peruntukan begitu besar setiap tahun.

"Rakyat yang mengetahui perancangan dan pelaksanaan program kerajaan akan memantau sendiri keberkesanannya mengikut tempoh yang dijanjikan kerajaan.

"Memang diakui ada sesetengah program tidak dapat dilaksanakan mengikut masa ditetapkan berikutan masalah teknikal atau kekangan peruntukan, namun ia tidak boleh dijadikan alasan kegagalannya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Sehubungan itu, Ahmad Zahid berkata, penjawat awam perlu turut mengambil inisiatif untuk memastikan program kerajaan dilaksanakan dengan lancar. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment