My Add

Monday 20 February 2012

PVTM kecewa terhadap kerajaan Selangor

P. Kumalanathan (kiri) menyampaikan sumbangan kepada salah seorang balu bekas tentera pada Majlis Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan Bersama Tentera Rakyat 1Malaysia sambil disaksikan oleh Mohd. Ali Baharom (tengah) di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, semalam.

HULU SELANGOR, AHAD, 19 Februari, 2012: Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) kecewa terhadap janji kosong yang ditaburkan oleh Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor kononnya akan membela golongan itu sekiranya menang dalam Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu.

Presidennya, Mohd. Ali Baharom berkata, kerajaan Selangor pada awalnya berjanji akan mengadakan perjumpaan dengan bekas-bekas tentera bagi membincangkan masalah yang dihadapi selain memperuntukkan tanah pertanian kepada mereka.

"Tetapi kini sudah empat tahun mereka memerintah, tidak ada seorang pun yang muncul untuk membela nasib kami," katanya ketika berucap pada majlis Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan bersama Tentera Rakyat 1Malaysia di sini hari ini.

Pada majlis itu kira-kira 20 bekas tentera dan balu bekas tentera menerima bantuan berupa makanan.

Mohd. Ali menambah, pembangkang juga pernah berjanji untuk menghulurkan bantuan RM200 secara berkala untuk membantu membiayai anak-anak bekas tentera tetapi janji hanya tinggal janji.

Dalam pada itu, beliau kecewa dengan tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyokong keselamatan Israel berkata, PVTM akan membuat desakan secara terbuka dalam masa dua minggu ini supaya Ketua Pembangkang itu memohon maaf kepada rakyat Malaysia.

"Mereka yang menyokong Israel adalah pengkhianat agama dan negara," katanya.

Ditanya mengenai bentuk desakan sama ada akan mengadakan perhimpunan secara aman atau sebaliknya, Mohd. Ali berkata, beliau masih belum memutuskan dan perlu berbincang dengan ahli-ahli persatuannya terlebih dahulu. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment