My Add

Monday 25 February 2013

PM akan realisasikan kemenangan BN di Selangor

SHAH ALAM, ISNIN, 25 Februari, 2013: UMNO Bahagian Shah Alam yakin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak selaku Pengarah Pilihan Raya Barisan Nasional (BN) Selangor akan merealisasikan kemenangan kepada parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-13, kelak.

Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Datuk Ahmad Nawawi M.Zin berkata, imej dan kredibiliti Najib yang juga Pengerusi BN Selangor memberi impak positif terutamanya dalam meraih sokongan rakyat di negeri itu.

"Bagi kami kecil tapak tangan, nyiru kami tadahkan, kita semua gembira dan ia merupakan satu suntikan semangat untuk semua jentera terutamanya di Shah Alam," katanya pada sidang media selepas menyampaikan bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Parlimen Shah Alam di sini hari ini.

Beliau berkata, kerja keras Perdana Menteri juga akan menjadi pendorong kepada anggota parti serta rakyat di Selangor untuk menilai sendiri usaha yang diberikan kepada mereka.

Najib akan bertindak sebagai Pengarah Pilihan Raya BN Selangor dan timbalannya ialah Koordinator BN Selangor Datuk Mohd Zin Mohammed seperti yang diputuskan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Tertinggi BN negeri itu, Sabtu lepas.

Pada Pilihan Raya umum 2008, BN memenangi lima daripada 22 kerusi Parlimen dan 20 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Sementara itu, Ahmad Nawawi berkata, seramai 145 warga emas, Orang Kelainan Upaya (OKU) dan golongan miskin menerima bantuan bulanan dari JKM Shah Alam. 

Beliau berkata, bantuan itu merupakan kesinambungan bantuan yang diberikan kepada golongan memerlukan tanpa mengira agama, bangsa dan fahaman politik.

"Pakatan pembangkang sewajarnya mencontohi apa yang dilakukan kerajaan Persekutuan, bantuan tetap diteruskan walaupun tidak memerintah di beberapa negeri, jangan hanya pandai berjanji dalam manifesto tapi tidak melaksanakannya," katanya.

Ahmad Nawawi berkata, tiada pihak yang layak mempersoalkan bantuan yang diberikan kerajaanPersekutuan kerana ia berhak dinikmati rakyat seperti subsidi barangan keperluan harian terutamanya petrol dan diesel. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment