My Add

Friday 20 June 2014

Hubungan Indonesia-Malaysia tetap utuh, walau siapa jadi presiden
KUALA LUMPUR, JUMAAT 20 Jun, 2014: Hubungan baik antara Malaysia dan Indonesia akan terus terjalin seperti biasa tanpa mengira siapa calon presiden yang akan dipilih pada Pemilihan Umum (Pemilu) Presiden Indonesia Julai ini, kata Duta Besar Indonesia di Malaysia, Herman Prayitno.

Beliau memberi jaminan bahawa hubungan serumpun antara kedua-dua negara akan selalu dipertingkatkan agar ia berjalan baik seperti sekarang.

"Tidak kira sama ada calon Presiden Prabowo Subianto dan pasangannya Hatta Rajasa mahupun gandingan Joko Widodo atau Jokowi-Jusuf Kalla yang terpilih, hubungan kerjasama antara kedua-dua negara akan tetap diteruskan.

"Baik Probowo mahu pun Jokowi, kedua-duanya sudah pernah ke Malaysia jadi saya kira tidak timbul permasalahan," katanya kepada Bernama.

Pemilu Presiden bagi penggal 2014-2019 akan berlangsung pada 9 Julai ini dan ia merupakan Pemilu yang ke-11 sejak republik Indonesia mencapai kemerdekaan.

Herman melahirkan harapan calon presiden yang terpilih akan berupaya untuk membangun dan melestarikan perhubungan erat yang terjalin antara Indonesia dan Malaysia serta meningkatkan kerjasama untuk memakmurkan ASEAN. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment