My Add

Thursday 26 June 2014

Dijel 4 hari, denda RM2,000 kerana kurang ajar

 * GOH Guo Quan (tengah) keluar dari Mahkamah Majistret Melaka selepas dijatuhi hukuman, semalam.
MELAKA, RABU 25 Jun, 2014: Sikap kurang ajar dan celupar seorang lelaki terhadap seorang anggota polis trafik yang menahannya kerana tidak memakai tali pinggang keledar, akhirnya menjerat dirinya sendiri.

Lelaki terbabit, Goh Guo Quan, 22, hari ini dihukum penjara empat hari dan denda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret di sini selepas mengaku bersalah atas tuduhan menghalang tugas penjawat awam, Ahad lalu.

Tertuduh didakwa mencemuh dan bertindak tidak memberhentikan kenderaan ketika ditahan oleh anggota polis trafik yang sedang menjalankan tugas kerana didapati tidak memakai tali pinggang keledar.

Kesalahan tersebut dilakukan tertuduh dari Mersing, Johor itu di Jalan Merdeka, Taman Melaka Raya di sini pada pukul 3 petang, 22 Jun lalu.

Guo Quan didakwa mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nor Syazwani Ishak manakala tertuduh diwakili peguam Faized Razali.

Majistret Mohd. Firdaus Saleh memerintahkan tertuduh dipenjara empat hari bermula dari tarikh tangkapan iaitu pada hari kejadian dan jika gagal membayar denda, tertuduh boleh dihukum penjara lagi empat bulan. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment