My Add

Thursday 26 June 2014

Satu amanah menambah baik dasar negara

KUALA LUMPUR, RABU 25 Jun, 2014: Tiga Naib Presiden MCA yang dilantik sebagai timbalan menteri hari ini menyifatkan pelantikan itu sebagai amanah untuk menambah baik dasar negara selain mengembalikan undi masyarakat Cina kepada Barisan Nasional (BN).

Mereka juga mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana memberi peluang kepada parti itu untuk terlibat secara langsung dalam pentadbiran kerajaan Pusat.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Chua Tee Yong berkata, mandat kepada MCA untuk menyertai Kabinet itu menjadikan tanggungjawab yang dipikul oleh parti berke­naan semakin berat dan penting.

Katanya, dengan pelantikan tersebut, sejarah hitam MCA sejak dua pilihan raya umum lalu perlu diperbetulkan pada pilihan raya umum akan datang.

"Semua kesilapan akan diperbetulkan dan kegemilangan MCA juga akan dikembalikan dengan penyertaan kami dalam Kabinet.

"MCA juga akan menghasilkan strategi-strategi yang lebih baik dalam memastikan sokongan daripada masyarakat Cina," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sementara itu, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datin Paduka Chew Mei Fun menjelaskan, beliau gembira dan bersyukur dengan kepercayaan Perdana Menteri yang memberikan platform kepadanya untuk memberi sumbangan yang lebih berkesan kepada rakyat.

"Berhubung tanggungjawab saya sebagai timbalan menteri, saya sudah biasa dengan kementerian ini kerana saya pernah berkhidmat selama enam tahun dengan portfolio sama sebelum ini," ujarnya.

Dalam pada itu, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Lee Chee Leong berkata, beliau berikrar untuk menarik seberapa banyak pelaburan luar ke negara ini apabila memulakan tugasnya.

Beliau juga berharap dapat membantu transformasi polisi ekonomi negara di samping membawa lebih ramai delegasi luar untuk melihat kemakmuran negara ini. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment