My Add

Thursday 26 June 2014

PM gembira MCA, Gerakan kembali

PUTRAJA, RABUYA 25 Jun, 2014: Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan rasa gembira wakil MCA dan Gerakan yang mewakili kaum Cina kembali menyertai Kabinet sekali gus dapat mengukuhkan semula konsep perkongsian kuasa dalam pentadbiran yang melibatkan semua kaum di negara ini.

Perdana Menteri berkata, perubahan tersebut perlu dilakukan untuk melonjakkan lagi pendirian Barisan Nasional (BN) yang mendukung prinsip perpaduan, kerjasama dan kesatuan dalam memerintah negara.

"Lebih-lebih lagi sejarah negara ini sejak dahulu telah menyaksikan penglibatan pemimpin-pemimpin dari kaum Cina, India dan lain-lain kumpulan minoriti yang mewakili parti komponen BN yang turut berperanan mentadbir negara.

"Negara kita memiliki kepelbagaian dari segi kaum, agama dan budaya tetapi perbezaan ini dapat kita tangani menjadi kekuatan kepada kita," katanya dalam sidang akhbar ketika mengumumkan pelantikan menteri-menteri dan timbalan-timbalan menteri baharu di Bangunan Perdana Putra, di sini hari ini.

Tegas beliau, kebolehan bertolak ansur, menghormati antara satu sama lain dan berjaya menyelesaikan konflik dengan aman adalah antara teras bangsa di negara ini, sekali gus menjadi antara resipi kejayaan pada masa depan.

Beliau berkata, pengumuman pelantikan anggota baharu Kabinet hari ini berkait rapat dengan hasrat untuk membentuk pasukan yang jitu untuk memimpin rakyat dari pelbagai kaum dan ragam dengan jayanya.

"Saya yakin barisan Kabinet ini merupakan satu pasukan yang mampu menterjemahkan akujanji kita kepada rakyat seperti yang dilafazkan semasa pilihan raya umum lalu, seterusnya membawa kemajuan lebih besar kepada negara," katanya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment