My Add

Wednesday 25 June 2014

Strategi baharu produk BioNexus

Daripada HASNURUL MOHAMED

SAN DIEGO, RABU 24 Jun, 2014: Pelancaran logo baharu produk syarikat BioNexus merupakan strategi pemasaran BioTechCorp Malaysia bagi membantu meningkatkan keyakinan pengguna.

Ketua Pegawai Eksekutif BioTechCorp Malaysia, Datuk Mohd. Nazlee Kamal berkata, sudah tiba masanya produk 234 syarikat BioNexus diiktiraf sebagai produk yang menepati cita rasa dan kepuasan pengguna, berkualiti dan bertaraf tinggi dari aspek pengkajian sains.

"Logo baharu ini juga representasi kepada produk berkualiti syarikat berstatus BioNexus dalam bidang bioperubatan, bioteknologi pertanian dan bioindustri.

"Ketiga-tiganya boleh menyumbang lebih RM3.3 bilion kepada sektor pelaburan negara," katanya pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran Pavilion Malaysia sempena Persidangan Antarabangsa Bio 2014 di Pusat Konvensyen San Diego, California di sini hari ini.

Turut dilancarkan, logo baharu BioNexus yang disempurnakan oleh Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr. Ewon Ebin dan dihadiri juga Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya; Timbalan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Alfred Jabu; Pengerusi BioTechCorp Malaysia, Tan Sri Zakri Abdul Hamid; serta delegasi Malaysia terdiri daripada Exco Kerajaan Negeri Kedah, menteri-menteri negeri Sabah dan Sarawak serta wakil dari pelbagai agensi.

Mohd. Nazlee berkata, BioTechCorp yang menyertai Persidangan Antarabangsa Bio 2014 kali ke-10 turut menyasarkan perkembangan industri bioekonomi menerusi rangkaian global serta mencari jalinan kerjasama berpotensi dengan syarikat-syarikat bio dari Amerika Syarikat dan negara lain.

Beliau menambah, dengan menghadiri persidangan tersebut, ia merupakan satu platform yang amat strategik bagi Malaysia untuk mempamerkan dan memberitahu negara luar bahawa Malaysia mampu memberikan satu kelebihan kepada para pelabur yang berminat.

"Malaysia boleh menjadi pintu masuk kepada para pelabur kerana berdasarkan kedudukan kita di rantau Asia Pasifik, negara kita dilihat berada di landasan yang betul.

"Oleh itu, sejajar dengan pengkomersialan produk bioteknologi dan dimensi baharu dalam dunia inovasi teknologi, maka bioekonomi adalah faktor penarik untuk tembusi pasaran global," katanya. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment