My Add

Thursday 26 June 2014

La Ode tunjuk isyarat diam kepada kerani bank

 * LA Ode Ardi Rasila diiringi anggota polis di Mahkamah Tinggi Shah Alam, semalam.
SHAH ALAM, RABU 25 Jun, 2014: Seorang kerani AmBank Subang Jaya memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini, bekas pengawal keselamatan La Ode Ardi Rasila menunjukkan isyarat diam menggunakan tangan kepadanya sebelum melarikan diri dalam insiden rompakan dan pembunuhan pegawai bank, Norazita Abu Talib.

Menurut Laila Azwa Samingan, 28, selain isyarat tangan, La Ode Ardi atau Ardi turut berkata diam sebanyak dua kali kepadanya semasa lelaki itu hendak keluar melalui pintu utama bank tersebut.

Ketika itu, ujar saksi pendakwaan ke-10 itu, dia berada di pintu gelongsor berhampiran kawasan bilik simpanan wang (bilik kebal) bank untuk melihat kejadian bunyi letupan yang berlaku di situ.

Laila Azwa memberi keterangan pada hari ketiga perbicaraan terhadap La Ode iaitu pengawal keselamatan yang berasal dari Sulawesi, Indonesia yang menghadapi tuduhan membunuh dan melepaskan tembakan terhadap Norazita, 37.

La Ode, 36, didakwa membunuh Norazita di dalam bangunan AmBank, No. 5 & 7 Jalan Sentral 2, USJ Sentral, Subang Jaya, dekat sini di antara pukul 6 petang dan 6.30 petang 23 Oktober 2013.

Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment