My Add

Wednesday 18 June 2014

Najib pengerusi mesyuarat menteri besar dan ketua menteri

 * NAJIB Tun Razak bersalaman dengan Ahmad Razif Abdul Rahman sambil diperhatikan oleh Adenan Satem (dua dari kanan), Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Hasan (kiri), Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Azlan Man (empat dari kanan) dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed (kanan) selepas mempengerusikan Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri Ke-121 di Bilik Mesyuarat Perdana, Bangunan Perdana Putra, Putrajaya, semalam. Turut sama, Ali Hamsa. - BERNAMA
PUTRAJAYA, SELASA 17 Jun, 2014: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mempengerusikan Mesyuarat Ke-121 Menteri Besar dan Ketua Menteri di Bilik Mesyuarat Perdana, Bangunan Perdana Putra di sini.

Mesyuarat itu turut dihadiri Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa dan beberapa menteri Kabinet.

Ini merupakan mesyuarat kali kedua diadakan pada tahun ini yang bertujuan menyelaras pentadbiran antara negeri dan membincangkan isu-isu berbangkit.

Mesyuarat kali ini menyaksikan muka baharu iaitu Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman yang dilantik pada 12 Mei lalu menggantikan Datuk Seri Ahmad Said yang meletak jawatan.

Seorang lagi muka baharu ialah Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem yang mengambil alih jawatan daripada Tun Abdul Taib Mahmud, kini merupakan Yang Dipertua Negeri, pada 28 Feb tahun ini.

Mesyuarat bermula pada pukul 10 pagi. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment