My Add

Thursday 29 December 2011

Polis kesan teman lelaki Rozana

TUN Hisan Tun Hamzah (kiri) menunjukan sebahagian barangan yang dirampas dipercayai digunakan dalam kejadian samun pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, Shah Alam, semalam.

Oleh AZIAN AZIZ
SHAH ALAM, KHAMIS, 29 Disember, 2011: Polis sedang mengesan teman lelaki kepada mangsa pembunuhan kejam, Rozana Mohd. Yusak yang ditikam sebanyak 15 kali di sebuah rumah kedai di Kepong dekat sini Rabu lalu, bagi membantu menyelesaikan siasatan kes tersebut.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, pihaknya mengenal pasti identiti lelaki terbabit dan kini mengesannya.

"Kita memang mendapat petunjuk dan kini mengesan lelaki yang mampu membantu kita menyelesaikan kes itu," katanya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri di sini, semalam.

Menurut beliau, polis juga mengambil keterangan kira-kira empat saksi termasuk rakan dan keluarga mangsa bagi membantu siasatan setakat ini.

Ditanya mengenai motif sebenar pembunuhan Rozana, 35, Tun Hisan berkata, pihaknya masih belum dapat memastikannya selagi suspek sebenar kes pembunuhan itu belum diberkas.

Bagaimanapun, kata beliau, siasatan kini dijalankan secara menyeluruh termasuk kemungkinan pembunuhan itu dilakukan akibat cemburu.

"Kita juga dapat laporan bedah siasatan dan mendapati terdapat 36 kesan kecederaan di tubuh mangsa yang dipercayai akibat pergelutan," kayanua.

Rozana, seorang kerani insurans mati akibat ditikam sebanyak 15 kali dipercayai oleh individu dikenalinya dipercayai angkara cemburu di sebuah rumah kedai di Jalan Puncak Jaya, Kepong awal pagi 21 Disember lalu. - UM

No comments:

Post a Comment