My Add

Wednesday 25 January 2012

Polis tunggu laporan KPT berhubung kes jual baucar buku

KUALA LUMPUR, RABU, 25 Jaanuari, 3012: Polis sedia mengadakan pertemuan dengan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) bagi membincangkan soal tindakan berhubung isu penjualan Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) yang dilaporkan akhbar.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan, berkata setakat ini polis belum menerima apa-apa laporan daripada KPT berhubung penjualan baucar buku tersebut oleh pelajar dan polis masih menunggu laporan rasmi untuk mengambil tindakan.

"Saya tidak dapat mengulas dan memberi apa-apa kenyataan kerana belum ada laporan dibuat dan perkara ini perlu ada perbincangan dengan pihak KPT," katanya ketika dihubungi.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan perbuatan beberapa pelajar institusi pengajian tinggi yang menyalahgunakan BR1M dengan membeli bahan bacaan tidak berfaedah serta menjualnya kepada pihak lain pada harga istimewa menerusi internet.

Syed Azizan berkata, pihaknya belum dapat mengeluarkan kenyataan lanjut mengenai perkembangan kes itu kerana masih menunggu laporan rasmi daripada KPT. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment