My Add

Tuesday 31 January 2012

Tip Ustaz Idris Ahmad kepada wartawan Harakah

SELASA; 31 Januari, 2012
Saya setuju benar pandangan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Ustaz Idris Ahmad 
bahawa setiap petugas media memainkan peranan dengan baik bagi kepentingan
megara dan rakyat.

Saya sanjung tinggi saranan bekas Ketua Peeneranan Pas Pusat itu supaya setiap wartawan mempunyai rujukan yang mendalam dan mencukupi untuk menulis sesebuah berita atau rencana.

Wartawan perlu berani, jujur dan bertanggungjawab. Petuga media yang baik menulis berdasarkan fakta yang benar, tidak memihak, tidak putar belit, mudah dibeli dan pantang sekal terjebak dengan sogokan.

Oleh itu sesuai benar Ustaz Idris meminta setiap wartawan Harakah sama ada Harakah cetak dan Harakahdaily selain mempunyai rujukan yang mencukupi dalam tulisan mereka turut memainkan peranan dengan baik bagi kepentingan perjuangan Pas bagi mendaulatkan Islam di tanah air.

Menurut persepsinya, sepanjang Barisan Nasional  memerintah sememangnya terdapat pelbagai kepincangan di negara ini dalam pelbagai aspek dan di segenap peringkat.

Kesemua itu, kata bekas Ketua Peneranan Pas Pusat itu perlu dijelaskan dengan baik oleh para wartawan Harakah cetak dan Harakahdaily berdasarkan fakta yang betul untuk diketahui oleh orang ramai.

Dengan lain, Ustaz Idris mahu isu-isu yang patut diketengahkan itu pula bukan hanya di peringkat negara, tetapi juga negeri, kawasan dan segenap pelosok desa untuk diketahui oleh orang ramai, bagi membolehkan mereka mendapat maklumat yang tepat.

Demikian 'tips' Ustas Idris kepada wartawan Harakah.

No comments:

Post a Comment