My Add

Tuesday 31 January 2012

PPP yakin dapat lebih satu kerusi

SUNGAI PETANI, SELASA, 31 Januari, 2012:PPP yakin parti itu akan diperuntukkan lebih daripada satu kerusi untuk mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Presidennya, Datuk M. Kayveas berkata, pihaknya telah membuat permohonan berhubung perkara tersebut kepada Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.

Bagaimanapun, beliau berkata, butiran berhubung kerusi itu sama ada Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen yang bakal ditandingi belum dapat didedahkan kepada umum.

"Saya telah hantar senarai kerusi Parlimen dan DUN yang dipohon kepada Pengerusi BN. Sampai masanya nanti, saya akan umum.

"Setiap permintaan kerusi itu bergantung kepada ciri-ciri boleh menang atau sebaliknya. Namun, kita percaya ia lebih daripada satu kerusi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan perayaan Ponggal 2012 anjuran PPP Kedah di Kuil Sri Maha Mariamman, Kampung Tupah, Bedong, dekat sini malaM semalam.

Kayveas berkata, PPP juga tidak tamak dalam membuat permohonan untuk kerusi yang akan ditandingi dan parti itu hanya meminta kerusi yang diyakini boleh menang di sesuatu kawasan.

"Kita tengok di sesuatu kawasan itu, jika kita yakin boleh menang, kita minta. Kita tidak minta hanya untuk menunjukkan PPP mendapat banyak kerusi," jelasnya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment