My Add

Tuesday 31 January 2012

Kenyataan Anwar dalam WSJ akan beri gambaran negatif

KUALA LUMPUR, SELASA, 31 Januari, 2012: Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Wall Street Journal (WSJ) bahawa beliau akan mempertahankan keselamatan Israel baru-baru ini, akan memberi gambaran negatif di kalangan bukan Islam dan menunjukkan seolah-olah umat Islam tidak bersatu dalam memperjuangkan isu membabitkan Palestin. 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata apa yang diperkatakan Ketua Pembangkang itu sangat serius, merbahaya dan akan memberi mesej yang salah kepada umum kerana kenyataannya boleh disalah tafsir kelak.

"Apabila Anwar berkata dia menyokong kedaulatan negara Israel dan sanggup mempertahankan keselamatan negara itu, ia seolah-olah memberi mesej berkaitan strategi iaitu strategi agar Israel menyerang negara lain demi mempertahankan negara sendiri," katanya.

Dalam temubual dengan akhbar WSJ baru-baru ini, Anwar menyatakan sokongan terhadap semua usaha bagi menjaga dan melindungi keselamatan Israel. 

Jamil Khir berkata demikian selepas Persidangan Penyelarasan Baitulmal antara Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) dan Majlis Agama Islam Negeri-Negeri di sini, hari ini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment