My Add

Tuesday 31 January 2012

Waspada pihak ambil kesempatan saguhati bekas polis darurat

IPOH, SLLASA, 31 Januari, 2012: Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini meminta bekas anggota polis yang berkhidmat pada zaman darurat atau waris mereka supaya berwaspada terhadap kemungkinan berlaku sebarang penipuan oleh pihak yang mengambil kesempatan berhubung pemberian sagu hati khas sebanyak RM3,000.

Timbalan Menteri, Datuk Lee Chee Leong berkata, mereka perlu berhati-hati supaya tidak tertipu dengan individu yang mungkin mengenakan sejumlah bayaran perkhidmatan bagi mendapatkan borang berkenaan.

"Berhati-hati daripada pihak yang menipu dengan mengenakan bayaran tertentu seperti bayaran perkhidmatan. Borang kita diberikan secara percuma, tiada sebarang bayaran dikenakan untuk mereka mendapatkan sagu hati khas itu,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan pemberian sagu hati khas sebanyak RM3,000 kepada 16 anggota bekas polis yang bertugas pada zaman darurat di Dewan Ikatan Rela, Pasir Pinji di sini.

Beliau meminta sekiranya bekas anggota polis atau waris mereka mengesan ada pihak yang berbuat demikian supaya melaporkan segera ke balai polis berhampiran. — BERNAMA

No comments:

Post a Comment