My Add

Monday 30 January 2012

UUM ambil keterangan 113 pelajar jual baucar buku

SINTOK, ISNIN, 30 Januari, 22012:Pengurn Universiti Utara Malaysia (UUM) akan mengambil keterangan daripada 113 pelajarnya yang dikatakan terlibat menjual Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) sebelum apa-apa tindakan diambil terhadap mereka, kata Naib Canselor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak.

"Kita menyedari tentang penjualan baucar itu sejak bermulanya penyerahan baucar kepada pelajar. Ada individu telah mengiklankan pertukaran baucar itu untuk mendapatkan wang tunai di sekitar kampus.

"Selepas menyedari perkara tersebut, kita telah arahkan pihak keselamatan UUM membuat siasatan dan telah menahan sepasang suami isteri yang datang dari Selangor dan menyewa di apartmen UUM pada 15 Januari lepas sebelum membuat laporan polis,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai laporan sebuah akhbar hari ini bahawa polis telah menahan sepasang suami isteri kerana disyaki membeli sekurang-kurangnya 113 baucar tunai daripada pelajar UUM di sini.

Pasangan itu yang memiliki kedai buku di ibu negara dikatakan menawarkan wang tunai RM180 kepada pelajar universiti terbabit sebagai pertukaran bagi BB1M bernilai RM200.

Mohamed Mustafa berkata, pihaknya mempunyai nama semua pelajar terbabit dan akan memanggil mereka sebaik sahaja semester kedua bermula. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment