My Add

Monday 30 January 2012

Sikap berdiam diri pemimpin Pas diselar

KUALA LUMPUR, ISNIN. 30 Januari, 2012: Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin (gambar) menyelar sikap pemimpin tertinggi Pas yang sehingga kini berdiam diri meskipun Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan jelas menyatakan sokongan terhadap sebarang usaha bagi menjamin keselamatan negara Israel.

Beliau berkata, sikap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat serta Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar dalam isu tersebut nyata berbeza berbanding pertengahan 90-an dahulu apabila Pas menentang keras kehadiran pasukan kriket remaja Israel.

"Kenapa sampai sekarang pemimpin Pas berdiam diri? Mana perginya Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz ketika Anwar menyatakan sokongan terhadap sebarang usaha untuk keselamatan negara Israel? Mana Mahfuz yang dahulu sanggup masuk penjara kerana prinsip menentang Israel? Apakah Pas setuju dengan Anwar?

"Bagi saya kalau Pas memilih untuk berdiam diri dalam isu ini, maknanya Pas yang mengangkat Anwar untuk menjadi Perdana Menteri jika pembangkang memerintah juga menyokong segala usaha untuk menjamin keselamatan negara Israel," katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas sikap berdiam diri pucuk pimpinan tertinggi Pas terhadap kenyataan kontroversi Anwar sedangkan sebelum ini parti tersebut lantang mengkritik kerajaan berhubung isu Apco Worldwide yang dikaitkan dengan negara Yahudi itu.

Sehingga kini, hanya Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan yang tampil mengeluar kenyataan secara umum menolak sebarang usaha untuk menyokong Israel apatah lagi untuk memberi perlindungan kepada golongan yang disifatkannya dilaknat oleh Allah.

Dalam perkembangan berkaitan, Zulkifli berkata, kenyataan terbaru Anwar adalah rentetan bukti amalan politik dua alam ketua pembangkang itu yang tidak pernah tetap pendirian jika berdepan khalayak berbeza dan ia dibuat bertujuan meraih kembali sokongan serta kepercayaan kumpulan pro-Yahudi di Barat.

"Rakyat perlu sedar hakikat ini. Anwar mempunyai hubungan rapat dengan kelompok individu yang pro-Yahudi. Hubungan beliau dengan Paul Wolfowitz (arkitek perang Iraq), William Cohen (bekas Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat) dan Al Gore telah sekian lama menjadi rahsia terbuka," katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment