My Add

Tuesday 31 January 2012

Sabar, kita tunggu PRU13!

SELASA, 31 Januari, 2012
KEPADA Pas, kenyataan Perdana Menteri bahawa kerajaan Barisan Nasional pimpinannya mempunyai Rela dan tentera untuk mempertahankan Putrajaya tidak terlepas ke tangan pihak lain, berbaur ugutan dan menyalahi undang-undang. .

Salahkah bagi Datuk Seri Najib Tun Razak menyatakan demikian atas sifatnya sebagai ketua kerajaan yang mentadbir negara ini?

Apakah kenyataan itu boleh ditafsirkan sebagai menyalahi undang-negara dan sebagai ugutan kepada rakyat?

Menurut laporan Harakahdaily kelmarin, bagi Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, tindakan Najib itu ternyata UMNO masih juga tidak berubah walaupun berjanji untuk melakukan perubahan bagi perjalanan pilihan raya di negara ini agar menjadi bersih, adil dan telus seperti yang dituntut oleh rakyat.

Kata Tuan Ibrahim, tindakan terbaru Najib itu jelas bertentangan dengan undang-undang, mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan mengenai perkara tersebut.

"Pada hal dia perdana menteri. Mana boleh Perdana Menteri mengugut rakyat?" katanya ketika pada Retreat Harakah Persiapan Menghadapi PRU ke-13 di Hutan Lipur Sungai Tua, Selangor.

Tak perasankah Datuk usaha sedang dilakukan oleh kerajaan BN sekarang bagi perubahan perjalanan pilihan raya di negara kita?

Bersabarlah Datuk, kita tunggu PRU13, sama ada pilihan raya ittu nanti bersih, telus dan adil!

Memang sewajarnya Najib sebagai ketua kerajaan memberitahu rakyat keazaman BN tetap dan akan mempertahankan Putrajaya dari terlepas ke tangan pihak lain, hatta ke titisan darah yang terakhir.

No comments:

Post a Comment