My Add

Tuesday 31 January 2012

CUEPACS tubuh Jawatankuasa Bertindak SBPA


PRESIDEN CUEPACS, Datuk Omar Osman pada sidang media berkaitan isu semasa kakitangan awam selepas Majlis Forum Bersama ahli kesatuan itu Kuala Lumpur, hari ini. Beliau menegaskan akan memperjuangkan hak ahli dan mahu tiga lagi ahli kepimpinan Cuepacs, termasuk Timbalan Presiden, Azih Muda (kanan) dan Setiausaha Agung, Lok Yim Pheng (kiri) diberi tempat dalam mesyuarat penambahbaikan bersama Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) pada 8 Januari nanti. - Foto Bernama


KUALA LUMPUR, SELASA, 31 Januari, 2012: CUEPACS menubuhkan Jawatankuasa Bertindak Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) bagi menyediakan satu kertas kerja yang komprehensif berhubung penambahbaikan skim itu. 

Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata kertas kerja itu akan turut merangkumi lima tuntutan yang dibuat oleh kesatuan sekerja berkenaan sebelum ini.

Omar berkata, jawatankuasa itu akan diketuai Timbalan Presiden I CUEPACS, Azih Muda dan dianggotai kira-kira 15 ahli jawatankuasa.
Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, sebentar tadi. 

Omar berkata, jawatankuasa itu akan menyiapkan kertas kerja berkenaan dalam tempoh tiga minggu sebelum menyerahkannya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

No comments:

Post a Comment