My Add

Sunday 17 March 2013

Rakyat Kelantan tak dapat terima Pas beri tanah kepada DAP

KOTA BHARU, SABTU, 16 Mac, 2013: Tindakan kerajaan Pas Kelantan yang memberikan tanah di hulu Kelantan kepada pemimpin DAP, tidak dapat diterima oleh rakyat negeri ini.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, rakyat sukar untuk menerima apa juga penjelasan diberikan oleh kerajaan Pas Kelantan kerana masih banyak persoalan yang timbul di atas tindakan tersebut.

Beliau berkata, antara yang menjadi persoalan ialah bagaimana dua pemimpin DAP terbabit (Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming) yang sering melaungkan soal kronisme dan menggambarkan mereka seolah-olah miskin, mampu membeli tanah di negeri ini.

"Persoalan lain ialah kenapa orang DAP luar Kelantan yang dapat tanah? Saya rasa rakyat Kelantan tidak dapat menerima tindakan kerajaan negeri ini.

"Kalau kita (UMNO dan Barisan Nasional) buah begitu, habis Pas bersyarah (menghentam tindakan tersebut), tetapi mereka (pemimpin DAP terbabit) inilah kroni-kroni kerajaan Pas Kelantan, sebab itu mereka dapat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian selepas melawat peniaga-peniaga di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC), Tunjong di sini. Yang turut hadir, Pengarah Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) Wilayah Timur 1, Mohd. Ariffin Awang. - UTUSAN ONLIN

No comments:

Post a Comment