My Add

Saturday 17 December 2011

CUEPACS perlu perjelas rasa tidak puas hati opsyen SBPA

SERI KEMBANGAN, SABTU, 17 Disember, 2011: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) perlu menjelaskan secara lebih terperinci kepada kerajaan berhubung rasa tidak puas hati terhadap Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) supaya ia dapat ditangani secepat mungkin. 

Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr SSubramaniam, berkata perbincangan lanjut dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) adalah antara cara terbaik dalam membantu kerajaan mengambil langkah yang dapat menggembirakan semua pihak.

"Tujuan kerajaan ialah untuk membuat penambahbaikan dan peluang tambahan kepada anggota perkhidmatan awam, tetapi kalau ini mendatangkan isu, CUEPACS kena jelaskan kepada kerajaan supaya perkara itu boleh ditangani dan semua orang puas hati," katanya kepada pemberita selepas merasmikan "Konvensyen Antarabangsa Dr Ambedkar" di sini, hari ini.

Laporan sebelum ini menyebut CUEPACS akan menemui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak Isnin ini bagi membincangkan mengenai SBPA yang disifatkan tidak begitu adil. 

Mengulas lanjut, Dr Subramaniam berkata skim baru yang ditawarkan itu bukan satu paksaan, malah terpulang kepada kakitangan kerajaan untuk menerima tawaran atau kekal dengan sistem lama. 

Konvensyen yang dihadiri perwakilan dari 20 negara itu diadakan bagi membincangkan isu hak asasi untuk golongan terpinggir serta memperjuangkan konsep dan prinsip kesamarataan selaras dengan falsafah dan ajaran Dr B.R. Ambedkar. 

Beliau adalah seorang pakar undang-undang India, pemimpin politik, ahli falsafah, antropologi dan ekonomi, serta antara pengasas negara India merdeka. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment