My Add

Monday 26 December 2011

Pakatan bentang manisfesto di Kedah 14 Januari

ALOR SETAR, ISNIN, 26 Disember, 2011: Tiga parti pakatan pembangkang akan membentangkan manifesto masing-masing pada konvensyen kebangsaan ketiga mereka yang dijadual 14 Januari ini di Stadium Sultan Abdul Halim di sini. 

Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kedah, Datuk Wan Salleh Wan Isa, berkata manifesto itu yang menumpukan kepada pilihan raya umum ke-13 akan dibahaskan perwakilan daripada ketiga-tiga parti sekutu iaitu PKR, DAP dan Pas.

"Selesai sahaja sesi perbentangan dan perbahasan, kita akan adakan deklarasi Alor Setar untuk semua manifesto dan perbahasan yang dibuat," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Katanya, konvenysen sehari itu dijangka disertai 1,800 perwakilan serta 2,000 pemerhati dan jemputan khas, dan akan dirasmikan secara bersama oleh pemimpin kanan ketiga-tiga parti. 

"Pada sebelah malamnya, kita akan adakan ceramah oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment