My Add

Saturday 31 May 2014

Kerajaan komited bantu rakyat luar bandar

 * MOHD. Shafie Apdal menaiki motosikal menyertai konvoi jentera Pergerakan Pemuda BN untuk bertemu penduduk di Kampung Batak Rabit, Teluk Intan, Perak, semalam. Dalam program anjuran Felcra Berhad itu, beliau turut menyampaikan sumbangan kepada golongan kurang upaya dan meninjau rumah penduduk miskin. - BERNAMA
TELUK INTAN, JUMAAT 30 Mei, 2014: Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah akan terus menyalurkan bantuan kepada rakyat khususnya di kawasan perkampungan bagi membolehkan mereka menikmati kehidupan yang lebih selesa.

Menterinya, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, terdapat pelbagai agensi di bawah kementeriannya seperti Felcra dan beliau yakin agensi-agensi itu mampu memainkan peranan dalam menyalurkan bantuan kepada rakyat terutamanya di luar bandar.

"Felcra sebagai salah sebuah agensi di bawah kementerian merupakan landasan untuk meningkatkan taraf hidup penduduk kampung dan masyarakat luar bandar,'' katanya dalam sidang akhbar selepas membuat lawatan rumah ke rumah pada majlis ramah mesra dengan penduduk kampung di Kampung Batak Rabit di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, selama ini Felcra telah banyak membantu usaha pembangunan masyarakat luar bandar supaya kumpulan itu tidak terus ketinggalan dalam arus kemajuan dikecapi negara.

"Felcra merupakan sebuah agensi yang diwujudkan sebagai medium untuk kerajaan menyalurkan bantuan kepada penduduk di kawasan luar bandar.

"Bantuan yang disalurkan adalah seperti membina jalan raya, membaik pulih rumah yang rosak dan menyediakan kemudahan-kemudahan lain," jelas beliau.

Dalam pada itu, semasa lawatan beliau ke Kampung Banjar di sini, Mohd. Shafie turut meluluskan peruntukan bantuan kepada sebuah sekolah agama rakyat di kampung berkenaan yang memerlukan proses baik pulih. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment