My Add

Friday 30 May 2014

MAS disaran wujudkan pusat panggilan untuk waris MH370

SHAH ALAM, JUMAAT 30 Mei, 2014: Malaysia Airlines (MAS) disaran mewujudkan khidmat pusat panggilan untuk waris penumpang dan anak kapal penerbangan MH370 yang hilang pada 8 Mac lepas.

Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Azhari Shaari berkata, dengan adanya pusat panggilan itu, waris mudah menghubungi MAS bagi mendapatkan maklumat dan laporan tepat berkaitan pencarian pesawat itu.

"Apabila kejadian ini sedikit reda, pihak MAS dikatakan tidak lagi menghubungi waris bagi memaklumkan perkembangan terkini berhubung pencarian pesawat itu.

"Keadaan ini boleh membuatkan waris tertanya-tanya dan kecewa dengan situasi yang berlaku," katanya kepada pemberita selepas melawat dan menyampaikan sumbangan kepada Intan Maizura Othman, di kediamannya di Alam Impian di sini, hari ini.

Intan Maizura merupakan isteri Mohd. Hazrin Hasnan, pramugara yang bertugas dalam penerbangan MH370 itu.

Azhari berkata, berikutan kesukaran mendapatkan maklumat daripada pihak MAS, waris terpaksa bergantung kepada sumber media lain yang kebanyakannya kurang jelas dan tidak tepat.

"Kami dimaklumkan waris hanya mengetahui perkembangan status pesawat itu melalui media sosial seperti Facebook dan sumber media lain yang kurang tepat dan bercanggah. Keadaan ini bukan sahaja menyukarkan tetapi turut menimbulkan kekeliruan kepada waris," katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment