My Add

Monday 30 April 2012

Jamin heret penyerang ke pengadilan

                                *LAWAT ANGGOTA POLIS CEDERA

KUALA LUMPUR, AHAD, 29 April, 2012: Peserta perhimpunan Bersih 3.0 yang merusuh dan menyerang anggota polis dan petugas media akan diheret ke muka pengadilan secepat mungkin.

Perkara itu disampaikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada Mohd. Azri Mohd. Salleh, 28, ketika beliau melawat jurukamera televisyen AlHijrah itu di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini hari ini.

Dalam kejadian semalam, Mohd. Azri terpaksa menerima sembilan jahitan di kepalanya akibat dipukul sekumpulan perusuh ketika cuba meleraikan mereka daripada membelasah seorang anggota polis, Konstabel Mohd. Kamil Paimin, 24, di hadapan kompleks beli-belah Sogo di sini.

Mohd. Azri menjelaskan, semasa kejadian, dia melihat kereta peronda jenis Proton Waja yang dipandu Mohamad Kamil itu diserang sebelum terbabas.

“Saya nampak ada perusuh yang membaling batu ke arah keretanya selain tingkap pecah. Saya juga nampak ada seorang anggota polis di dalamnya telah pengsan.

“Atas rasa belas kasihan, saya cuba bantu anggota tersebut namun telah ditumbuk bertalu-talu," katanya ketika ditemui di wad HKL di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment