My Add

Monday 30 April 2012

Pas tuduh polis, cadang suruhanjaya

IPOH, ahad. 29 April, 2012: Seperti dijangka, Pas menuduh polis melakukan provokasi sehingga menyebabkan perhimpunan haram Bersih 3.0 di Dataran Merdeka, semalam bertukar menjadi ganas dan menggesa penubuhan suruhanjaya diraja bagi menyiasat kejadian tersebut.

Naib Presiden parti itu, Salahuddin Ayub berkata, pihaknya tidak pernah memberikan arahan kepada peserta demonstrasi untuk merempuh benteng yang dibina polis sebaliknya mendakwa ia dilakukan ejen provokasi.

Beliau turut menafikan peserta perhimpunan yang memakai baju Unit Amal Pas dan bertopeng merupakan ahli parti itu sebaliknya mendakwa kumpulan tersebut merupakan ejen provokasi.

“Kita akan teliti balik kejadian itu dan kalau ada di kalangan mereka yang rempuh benteng polis, semua itu adalah ejen provokasi.

“Mana-mana perhimpunan akan dicemari ejen-ejen provokasi. Kita duduk di sana dari pukul 12 tengah hari hingga 3 petang dengan aman," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Muktamar Tahunan Kali Ke-29 Dewan Pemuda Pas Perak, di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment