My Add

Monday 30 April 2012

Polis akan tayang rakaman video perhimpunan - Najib

KUALA LUMPUR, ISNIN, 30 April,  2012: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pihak polis akan memaparkan rakaman video mengenai apa sebenarnya berlaku semasa perhimpunan anjuran sebuah pertubuhan bukan kerajaan disokong oleh pembangkang di ibu negara semalam.

Najib, yang juga Presiden UMNO berkata, langkah itu bagi mengelak insiden itu daripada dieksploitasi oleh pihak tertentu yang cuba mempengaruhi pendapat awam berhubung perhimpunan itu yang mana kebanyakannya dipaparkan melalui media sosial.

"Penting bagi polis untuk paparkan apa sebenarnya berlaku. Polis tidak akan tutup ada apa-apa termasuk jika ada salah laku yang dilakukan oleh anggota polis sendiri," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Menara Dato Onn di sini, malam tadi.

Beliau berkata, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar akan mengadakan sidang media hari ini bagi menerangkan lebih lanjut berhubung penyiaran rakaman video tersebut.

Najib yang kesal dengan tindakan liar peserta semasa perhimpunan itu turut menyifatkan penganjur gagal menepati janji untuk mengadakan perhimpunan yang aman dalam tempoh yang singkat. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment