My Add

Monday 30 April 2012

Nalla, Utusan fail pernyataan pembelaan 15 Mei

Oleh AMIRUDDIN HARUN

KUALA LUMPUR, ISNIN, 30 April, 2012: Mahkamah Tinggi di sini menetapkan 15 Mei untuk Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. memfailkan pernyataan pembelaan masing-masing berhubung kes saman RM100 juta oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap mereka berhubung dakwaan yang mengaitkannya dengan aktiviti biseksual.

Tarikh tersebut ditetapkan oleh Pesuruhjaya Kehakiman, Vazeer Alam Mydin Meera semasa pengurusan kes tersebut buat kali pertama hari ini.

Beliau turut menetapkan tarikh yang sama bagi lanjutan pengurusan kes.

Dalam saman yang difailkan pada 26 Mac lalu, Anwar menamakan bekas rakan baiknya, Nallakaruppan yang juga bekas Pengarah Eksekutif Magnum Corporation Bhd. (Magnum), Utusan Melayu dan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak masing-masing sebagai defendan pertama hingga ketiga.

Saman itu berhubung petikan ringkas yang disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia pada 20 Mac lalu di muka hadapan bertajuk "Anwar biseksual, tak boleh jadi pembangkang - Nalla" dan berita penuh di muka surat enam bertajuk "Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual". - UTUSAN

No comments:

Post a Comment