My Add

Monday 30 April 2012

TM pasar raya dipecah, wang tunai RM190,000 lesap

KUALA LUMPUR, ISNIN, 30 April, 2012: Walaupun ada pengawal keselamatan yang membuat rondaan namun sekumpulan perompak dapat menyelinap masuk ke sebuah pasar raya di Pandan Indah, Ampang dekat sini, sebelum melarikan wang tunai kira-kira RM190,000 dari sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di premis itu, awal pagi ini.

Kejadian itu hanya disedari pada pukul 7.50 pagi oleh pengawal keselamatan pasar raya berkenaan semasa mahu bertukar syif bertugas.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, polis yang menjalankan siasatan selepas menerima laporan mengenai kejadian itu mendapati perompak memasuki pasar raya tersebut melalui pintu sisi.

“Seorang pengawal keselamatan telah menghubungi Balai Polis Pandan Indah memaklumkan berlaku kejadian samun mesin ATM di Pasar Raya Mid Point (Fajar).

“Dia memaklumkan sebuah mesin ATM RHB yang terletak di tingkat bawah telah diumpil dan dipecahkan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Amiruddin berkata, pemeriksaan mendapati semua wang dalam mesin berkenaan dianggarkan berjumlah RM190,000 telah hilang.

Beliau berkata, setakat ini, tiada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di pasar raya berkenaan merakamkan kejadian rompakan tersebut. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment