My Add

Wednesday 1 August 2012

Koo/Tan mara ke suku akhir meskipun tumpas

LONDON, RABU, 01 Ogos, 2012: Koo Kien Keat/Tan Boon Hong terpaksa akur dengan kehebatan beregu nombor satu dunia dari Korea Selatan, Chung Jae Sung/Lee Yong Dae apabila tumpas 16-21, 11-21 pada saingan akhir acara beregu Kumpulan D di Sukan Olimpik 2012. 

Pasangan Malaysia itu yang berada di ranking kelapan dunia, bagaimanapun layak ke suku akhir selepas menduduki tempat kedua dalam kumpulan berkenaan dan akan bertemu juara Kumpulan B, Isara Bodin/Jongit Maneepong dari Thailand pada Khamis ini. 

Jika Koo dan Tan memenangi perlawanan hari ini, mereka akan berdepan pasangan yang lebih mencabar di suku akhir iaitu beregu Indonesia, Mohammad Ahsan/Bona Septano yang muncul naib juara Kumpulan B. 

Pada perlawanan yang berlangsung di Arena Wembley di sini pada Selasa, pasangan Malaysia itu mempamerkan aksi kurang bertenaga. 

Kekalahan itu juga melebarkan lagi kedudukan antara kedua-dua pasangan berkenaan dengan 12 kemenangan berpihak kepada pasangan Korea Selatan berbanding dua kemenangan yang dicatatkan beregu Malaysia ke atas lawannya itu. 

Pada pertemuan terakhir mereka di pusingan akhir Super Series 2011, beregu Malaysia itu mengheret perlawanan sehingga ke set penentuan sebelum dikalahkan pasangan Korea Selatan berkenaan. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment