My Add

Monday 6 August 2012

Pahang sambut baik tubuh jawatankuasa kaji royalti minyak

BENTONG, ISNIN, 06 0gos, 2012: Kerajaan Pahang menyambut baik penubuhan Jawatanakuasa khas bagi mengkaji bayaran hasil petroleum bagi negeri-negeri di Pantai Timur.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob, berkata penubuhan jawatankuasa tersebut sekaligus boleh menyelesaikan segala masalah dan kontroversi yang selalu ditimbulkan kerajaan Kelantan.
"Kita perlu beri peluang dan masa bagi jawatanakuasa tersebut membuat kajian agar hasrat murni kerajaan pusat itu diterima dengan baik.

"Saya akan menghadap Sultan Pahang dalam tempoh terdekat bagi melantik wakil daripada kerajaan negeri untuk menganggotai jawatankuasa berkenaan," katanya kepada pemberita di sini semalam ketika diminta mengulas mengenai penubuhan jawatankuasa itu yang diumumkan Perdana Menteri kelmarin.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata jawatankuasa khas itu akan dipengerusikan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad turut dianggotai pakar undang-undang dalam dan luar negara dan wakil daripada tiga kerajaan negeri Kelantan, Terengganu dan Pahang.

Jawatankuasa berkenaan akan membuat kajian menyeluruh dalam tempoh enam bulan mengambil kira semua aspek tuntutan dan membuat syor kepada kerajaan pusat.

Terdahulu Adnan merasmikan upacara pecah tanah Projek Pembangunan Baru Yayasan Maahad Tahfiz Quran Adnan Yaakob berharga RM2.9 juta dekat sini.
Katanya maahad itu yang ditubuhkan 10 tahun lalu mempunyai 32 pelajar yang kini menghuni di bangunan sementara.

Adnan yang juga penaung yayasan itu berkata bangunan baru setinggi empat tingkat itu apabila siap kelak, berupaya menempatkan 160 pelajar yang bukan sahaja mahir dalam bidang keagamaan malah bidang akademik.

Ia akan dilengkapi dengan kemudahan seperti dewan, pejabat, blok asrama dan kelas tahfiz. - BERNAMA
a

No comments:

Post a Comment