My Add

Wednesday 26 October 2011

Jadi pencetus transformasi, bukan penyebar kontroversi: Najib

RABU, 26 Oktober, 2011: Datuk Seri Najib Tun Razak menggariskan lima aspek utama peranan mahasiswa sebagai rakan kongsi pembangunan negara, termasuk menjadi pencetus transformasi dan bukannya penyebar kontroversi.

Perdana Menteri berkata, mahasiswa perlu menjadi penyelesai masalah dan bukannya pencetus musibah, selain menjadi pencinta ilmu pengetahuan dan bukannya penjaja angan-angan, lapor Bernama.

"(Mahasiswa juga perlu menjadi) pemimpin masa depan dan bukannya kuda tunggangan, (serta menjadi) pembela negara dan bukannya penderhaka bangsa,” katanya dalam ucapannya pada majlis penutupan pertandingan Debat Piala Perdana Menteri (PPM) antara institusi pengajian tinggi 2011 di Kuala Lumpur, semalam.

Ucapan beliau dibacakan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang mewakili beliau pada majlis itu.

Najib berkata, kerajaan mahu generasi muda hari ini menjadi penggerak utama program transformasi negara, dan bukan sekadar menjadi penjaja cerita kosong demi meraih simpati dalam meneruskan agenda peribadi golongan tertentu.

No comments:

Post a Comment