My Add

Tuesday 25 October 2011

UMNO nafi lantik pegawai nilai ahli jadi calon PRU

SELASA, 25 Oktober, 2011: UMNO hari ini menafikan aduan bahawa parti itu telah melantik pegawai bagi membuat penilaian dan laporan untuk menentukan anggota parti yang layak menjadi calon pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Bernama memetik Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai turut menyangkal dakwaan kononnya nama-nama mereka yang ingin menjadi calon akan diajukan terus kepada Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak sekiranya mereka membayar sejumlah wang kepada ‘pegawai’ yang dilantik itu.

"Menerusi aduan tersebut dinyatakan bahawa pihak penilai terbabit telah meminta mana-mana individu yang mahu menawarkan diri untuk menjadi calon Barisan Nasional (BN) pada PRU akan datang perlu membayar sejumlah wang kepada mereka agar nama berkaitan dapat diajukan terus kepada presiden parti.

"Sehubungan itu, saya ingin membuat penafian dan menegaskan bahawa tidak ada mana-mana pihak yang diarahkan melainkan mereka diberi tauliah khusus daripada Ibu Pejabat UMNO atau daripada Ibu Pejabat BN sendiri tanpa melibatkan sebarang pemberian,” katanya dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur.

Tengku Adnan berkata, hal tersebut turut berlaku melibatkan anggota bahagian UMNO termasuklah dalam Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri.

Katanya, keadaan itu berlaku kerana wujudnya puak-puak tertentu yang ingin meraih keuntungan menjelang PRU akan datang dengan menggunakan nama UMNO dan BN.

Sehubungan itu beliau menasihatkan semua pihak agar jangan terperangkap dan diperbodohkan oleh orang-orang terbabit lantaran mahu menjadi calon parti dalam PRU yang akan datang.

No comments:

Post a Comment