My Add

Wednesday 26 October 2011

Najib berlepas ke Perth hadiri CHOGM



NAJIB bersama timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin, Presiden MIC G. Palanivel serta pemimpin tertinggi MIC memotong kek pada majlis rumah terbuka Deepavali MIC di Batu Caves, hari ini. Turut hadir Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek (kiri) serta Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon (kanan). – Foto BERNAMA



RABU, 26 Oktober, 2011: Datuk Seri Najib Razak hari ini berlepas ke Perth, Australia untuk mengetuai delegasi Malaysia ke Mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM).

Perdana Menteri yang ditemani isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, berlepas dari Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia di Subang dekat sini pada 5 petang ini.
Antara yang hadir mengucapkan selamat jalan ialah Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Senator Datuk Maglin Dennis D'Cruz, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim, dan Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk Seri M Kayveas.
Najib yang dijangka tiba di Perth malam ini, akan menghadiri lima mesyuarat dua hala selain menghadiri Forum Perniagaan Komanwel (CBF) pada Khamis dan tiga sesi pertemuan santai pada Sabtu dan Ahad.

CHOGM yang diadakan setiap dua tahun, menghimpunkan pemimpin dari negara anggota Komanwel bagi membincangkan isu berkaitan politik, krisis kewangan global, pembasmian kemiskinan, perubahan iklim, pembangunan mampan dan perkara lain.

Mesyuarat yang bertema 'Membangunkan Ketahanan Nasional, Membina Ketahanan Global' itu berlangsung empat hari mulai esok.

No comments:

Post a Comment