My Add

Monday 9 April 2012

Peniaga mengaku tidak bersalah ugut abang kandung

KUALA LUMPUR, ISNIN, 09 April, 2012: Seorang peniaga mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini terhadap pertuduhan mengugut abang kandungnya, minggu lalu. 

Mohd Haris Mohd Satha, 44, didakwa mengugut Mohd Yusof, 46, seorang pemandu teksi dengan mengancam hendak mendatangkan kematian kepadanya di Blok C, Kelumpuk Camar, AU3/8, Ampang, Ulu Kelang, di sini pada 6 petang, 4 April lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya, jika disabit kesalahan.

Sementara itu, Mohd Haris turut mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan memiliki dua paket plastik disyaki syabu seberat 1.3 gram di tempat sama pada jam 12 tengah malam, 5 April lalu. 

Dia didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 12 (3) akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda tidak lebih RM100,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. 

Majistret Zulkpli Abdullah membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 bagi pertuduhan pertama dan RM3,000 bagi pertuduhan kedua dengan seorang penjamin dan menetapkan 2 Mei depan untuk sebutan semula kes. 

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Wong Chai Sia manakala tertuduh tidak diwakili peguam. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment