My Add

Monday 27 August 2012

Adik kesal Tamrin keluar UMNO

Oleh AMRAN MULUP
JASIN, AHAD, 26 Ogos, 2012: Ahli keluarga bekas Timbalan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Ghafar Baba melahirkan rasa dukacita terhadap keputusan salah seorang anaknya iaitu Tamrin keluar dari UMNO dan menyertai Pas.

Anak ketiga Allahyarham, Datin Zainun Tun Ghafar berkata, beliau tidak nampak sebarang alasan terbaik buat abangnya untuk keluar dari UMNO.

"Beliau (Tamrin) sepatutnya lebih matang dan UMNO telah banyak berjasa kepadanya hingga beliau menjadi Ahli Parlimen Batu Berendam dan Ahli Dewan Undangan Negeri Ayer Molek.

"Abang saya telah memperoleh nikmat dan keistimewaan sepanjang penglibatan dalam UMNO dan saya serta seluruh ahli keluarga tidak nampak kenapa beliau mesti merajuk dan meninggalkan UMNO," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Ahli Parlimen Jasin, Datuk Ahmad Hamzah di Jalan Pengkalan Pernu, Kampung Pernu di sini hari ini.

Zainun menegaskan, keputusan yang diambil oleh Tamrin itu tidak mewakili keseluruhan adik-beradiknya mahu pun ahli keluarga yang lain.

"Kami enam daripada tujuh beradik seperti juga Allahyarham bapa akan terus menyokong UMNO dan tidak mungkin mengikut jejak langkah Tamrin," ujarnya.

Katanya, seluruh ahli keluarganya terkejut dengan keputusan yang dibuat oleh abangnya itu apabila mengumumkan keluar dari UMNO.

Sebelum ini, katanya, abangnya itu tidak pernah menyatakan hasrat untuk keluar parti atau melahirkan rasa kecewa terhadap UMNO.

"Kami adik-beradik kerap berjumpa dengan Tamrin tetapi tidak ada pula dia memberitahu hasratnya untuk keluar dari UMNO," katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment