My Add

Monday 23 April 2012

NGO kini terbuka terhadap kerajaan

NAJIB Tun Razak menyanyikan lagu Jalur Gemilang bersama ahli-ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pada majlis perjumpaan bersama NGO Cina di Dewan Tunku Syed Putra, Universiti Sains Malaysia (USM), Georgetown, Pulau Pinang, semalam. - BERNAMA

PULAU PINANG, AHAD, 22 April, 2012: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kini lebih bersikap terbuka terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) berbanding dahulu.

Perdana Menteri berkata, NGO khususnya yang mewakili kaum Cina dan India di negara ini juga dilihat semakin selesa untuk mendekati kerajaan.

"Nada mereka kini lebih terbuka kepada kerajaan BN dan saya sendiri dapat merasainya setiap kali turun padang bertemu mereka.

"Secara umumnya, saya berani mengatakan bahawa mereka turut menyokong Program Transformasi Kerajaan (GTP) ," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mengadakan dua pertemuan tertutup dengan pelbagai NGO Cina dan India di Universiti Sains Malaysia (USM) di sini hari ini.

Turut hadir Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon; Naib Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen dan Presiden MIC, Datuk G. Palaniviel.

Najib berkata, walaupun kerajaan mengadakan program untuk mendekati NGO, namun ia tidak bermaksud setiap tuntutan mereka akan dipenuhi begitu sahaja.

"Walaupun tidak dapat selesaikan semua permintaan mereka tetapi sekurang-kurangnya saya mendapat gambaran apa yang penting serta boleh dipertimbangkan oleh kerajaan," katanya.

Sementara itu, pada pertemuan dengan NGO India yang dihadiri lebih 3,000 orang dari 115 pertubuhan, Najib turut menyerahkan kunci rumah kepada 18 penduduk Kampung Buah Pala.

Ketika penyerahan itu, Najib terpaksa menenangkan salah seorang wakil penduduk yang sebak kerana impiannya untuk memiliki rumah sendiri kini menjadi kenyataan setelah diarahkan berpindah dari kampung berkenaan pada 2009. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment