My Add

Wednesday 5 October 2011

Tindakan dikena jika halang pelajar duduki peperiksaan: TPM

Muhyiddin Yassin meninjau pelajar yang menduduki peperiksaan PMR di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Hartamas, Kuala Lumpur, hari ini. - Foto Effendy Rashid
KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran akan mengambil tindakan terhadap pihak sekolah yang sengaja menghalang mana-mana pelajarnya daripada menduduki peperiksaan penting dalam sistem pendidikan di negara ini.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata kementerian sedang meneliti beberapa laporan yang diterima berhubung perkara itu dan jika ada asas, tindakan akan diambil.

"Tapi kalau pelajar sendiri tidak mahu menduduki peperiksaan kita kaji dengan teliti dan ini bukan salah guru, tidak perlu ambil tindakan," katanya kepada pemberita ketika melakukan lawatan ke Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Hartamas dekat sini hari ini.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran meninjau sendiri 262 calon peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) sekolah berkenaan yang sedang menjawab soalan Bahasa Inggeris Kertas 1, pada hari kedua peperiksaan itu berlangsung. - BERNAMA



No comments:

Post a Comment