My Add

Monday 27 February 2012

Najib umum beberapa inisiatif penting untuk kaum India

KAPARISNIN, 27 Februari, 2012: Datuk Seri Najib Tun Razak malam semalam mengumumkan beberapa inisiatif penting kerajaan untuk masyarakat India di pekan Kapar dan Klang termasuk pembinaan blok baru untuk Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) serta penambahan tempat untuk pelajar India di Kolej Matrikulasi di negara ini.

Perdana Menteri berkata, sumber kewangan yang mencukupi akan disediakan untuk pembinaan satu blok bangunan tambahan bagi SJKT Methodist di Kapar sebagaimana dipohon pihak sekolah dan para ibu bapa.

Dalam ucapannya di hadapan lebih 20,000 masyarakat India pada sambutan Pesta Ponggal di sini, Najib turut berkata, kerajaan mengesyorkan akan membina kesemua tiga bangunan blok baru untuk sekolah SJKT Simpang Lima di Klang.

"Pembinaan tiga blok baru ini adalah untuk menampung pelajar yang kian meningkat di sekolah Tamil kluster yang pertama di Malaysia,” katanya pada majlis yang berlangsung di Padang Kelab Kilat, Kuarters TNB di sini.

Najib turut mengumumkan jumlah pelajar India di kolej Matrikulasi di negara ini akan ditingkatkan daripada 559 sekarang kepada lebih 1,500 pada sesi 2012/2013.

Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim; Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel dan beberapa menteri Kabinet serta pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN). - BERNAMA

No comments:

Post a Comment